Световно първенство за космически модели  в Словакия

                       (Липтовски Микулаш 01-09 Септември 2012 г.)     

 

                       На Първенството взеха участие 24 страни от целия свят с над 400 участника.

                    

Откриване на първенството в спортнатазала на града. Част от националния отбор на България. 

                        

      Състезателите на РМК "Кондор" Пещера, защитаваха два класа в националния отбор на България,

S7-копие на действителна ракета с ефекти и другия S5 - копие на действителна ракета за височина.

Участвахеме с 4-рима състезателя 3-ма при възрастните(конструктори) - з.м.с. Димитър Вачков, Павел Тилев,

и инж. Стоян Вранчев, и един при младежите Николай Рядков. Отбора при младежите беше непълен

поради липса на финансови средства, които неуспяхме да съберем въпреки активната кампания,

която проведохме преди състезанието. Занимавахме се с несвойствена за нас дейност по събиране на средства,

което ни отне доста физическо време вместо да се занимаваме и съсредоточим  по изработката и

довършване на моделите си, както и да отделиме повече време за пускане на модели и тренировки.

Решаването на финасовия проблем беше много важен за нас, тъй като дори и да имаме перфектни модели,

като нямаме достатъчно средства за да отидем на състезанието, трябваше да си държим моделите на витрина в клуба.

    При младежите участвахме в клас S7 с модел СОЮЗ-30 на Николай Рядков и в клас S5B-Nike Cajun.

И двата модела бяха оценени много високо за прецизна и точна изработка от съдийската комисия,

но за голямо съжаление при старта на модела новия мотор, с който пуснахме дефектира(гръмна) и модела стана на

парчета, и невъзможност да го пуснем за повторен старт.

    Втория основен проблем, който възникна непосредствено преди състезанието беха моторите. Непосредствено

преди състезанието производителя се разболя и не успя да ни снабди със всички серии мотори за нашите модели.

Веднага се свързахме с руснаците и направихме предварителна заявка за мотори за тези серии, които ни липсваха.

Проблема беше, че моторите можеше да ги получим от тях, на самото състезание. Техните мотори са с

по-различни характеристики от нашите и се наложи там на място да пригаждаме нашите модели към техните мотори

или да правим комбинация с нашите и техните...и това съответно си оказа влияние за полета на моделите и

съответно за класирането. Благодарим все пак на Руснаците за отзичивостта, която проявиха по отношение на моторите.

Преди това сме правили заявки с други страни-производителки на мотори, които ни отказваха същите,

затова си разчитаме единствено на  Българско производство, които са на световно ниво.

    При конструкторите участвахме в клас S7 с 3 модела СОЮЗ-33, а в клас S5C с модели Taurus Tomahawk.

В клас S7 направихме 3 - успешни старта, но с по-стари мотори, тъй като риска с новите по-мощтни мотори

беше голям за повторен дефект.  По-старите мотори бяха по-сигурни, но по-слаби като мощтност и при

по-силния вятър през този ден на стартовете, много от моделите трудно издържаха на прав полет. 

Въпреки по-силния вятър и по-слабите мотори, успяхме да пуснем и двустепенен вариант на СОЮЗ-33 на

з.м.с Димитър Вачков със специални ефекти изхвърляне на бустери и космически модул с общо 9-парашута.

Малко не ни достигна да влезем в челната тройка, поради по-слабите мотори, които ползвахме, както и съдийска грешка,

т.е. съдията зачете полет на един от състезателите на конкуренцията с паднал бустер без парашут(който съдията не видя),

което ни измести от 3-то на 4-то място. Също така на Чехите, които станаха 1-ви,  в началото им се разби единия модел на парчета,

но накрая извадиха един нов модел без да е кърпен, което за нас също е недопустимо и много слаб контрол от страна на съдиите.

Американците повдигнаха въпроса устно, но като бяха на по-задни позиции, не подадоха официален протест. Те имаха клипче и

снимки, как им се разбива модела на непоправими парчета, а след това ние пък имаме снимки на последния им модел,

който пуснаха повторно - чисто нов без никакви белези от счупване и поправяне.

Една протестна констатация, която не се знае дали ще я приемат струва също пари, които нямахме от къде да извадим,

тъй като финансовите средства бяха разчетени до стотинка. Но в края на краищата, спортменски  дух изисква не да се печели

от грешките на другите, а да си постигнем свои високи постижения, т.е. да си изпълним перфектно нашите задачи,

което го и направихме от наша страна.

    От всичките 24 страни участнички, 11 от тях с най-развити традиции при изработката на копия(най-трудоемкия и красив  клас-S7),

се  включиха  в надпреварата. Ето и протокола от класирането в клас S7:

                                 

 

    Въпреки тези независещи от нас причини, които трябваше да преодоляваме все пак това бе успех за нас,

тъй като в сравнение с предишното световно Първенство, когато се класирахме на 5-то място от 70-80 модела-копия,

сега 4-то при 110 модела-копия, и  макар с по-бавни темпове отколкото ни се иска,  все пак това е постижение напред и нагоре.

Ако продължаваме да се развиваме в същия дух, на следващото  Европейско и Световно първенство трябва да очакваме, 

както и да си пожелаем вече влизане в челната тройка, въпреки че и конкуренцията с всяка измината година става все по-голяма.

Моделите с които участвахме бяха много по-добре изработени и оценени съответно по-високо.

В другия клас S5C при конструкторите също на един от моделите ни гръмна мотор, както и руския мотор който ползвахме при

младежите не запали втората степен при един от стартовете и пробихме съдииски чадър. Една от характеристиките на руския мотор,

беше различна от нашите, която установихме след това, но беше вече късно за класирането. 

    Новите ни модели Taurus Tomahawk бяха високо оценени от съдийската комисия и бяха в челната тройка,

в сравнение с моделите Taurus Tomahawk на другите отбори.

 Ето и нашите модели Taurus Tomahawk в клас S5C.    3 броя + един резервен за всеки случай.

   

На преден план отляво Съюза на Руския световния шампион, а на по-назаден план нашите

СОЮЗ-33, които по нищо не се различаваха от Руския модел. Съдиите оцениха нашите модели

с чуствителна разлика около140 точки по-малко от Руския, което остана загадка. Да не забравяме,

че главния съдия беше Руснак. Отдясно сиво-синия СОЮЗ-30 на Николай при младежите.

 На преден план нашите модели Taurus Tomahawk, Снимки и на другите модели. 

Нашето булнгало, ▼ в китното ваканционно селище "ТАТРАЛАНДИЯ" в Липтовски Микулаш-Словакия.

Шатрите на полигона в които отборите си зареждат моделите преди старт.

Първия ден беше за тренировки. В нашата шатра имахме гости от Сърбия-най-добрия им моделист на копия

обменя опит с нашия най-добър моделист на копия - Митака .

 Николай Рядков със своя модел Nike Cajun в клас S5B преди старт и Тони Станев от Каспичан, който му помага на старта.

 Тони Станев стана световен шампион при младжите в клас S1A и бе награден с допълнително отличие за най-добър

състезател при младежите в света, с което зарадва всички от Българския тим.  БРАВО Тони!!!

 На Николай, който за пръв път участва на Световно първенство му пожелаваме на

следващото Европейско и Световно първенство да последва примера на Тони.

 Зареждане на моделите преди старт в нашата шатра. Отдясно зареждане и последна проверка на копието на Николай.

Долу отдясно на Николай копието на световния шампион на Русия. Регистрация на модела при съдиите преди старт.▲▼

Тук също Тони Станев помага на Николай да поставят модела на установката за старт.

    Всичко вървеше нормално до момента, в който мотора на ракетата гръмна и загубихме всякакъв шанс

за класация в клас S7 при младежите.

 Стоян ▲с неговия модел на старт Союз-33. Павката също с неговия модел Союз-33 на старт. ▼

Въпреки силния вятър и по-слабия мотор з.м.с. Димитър Вчаков изпълни успешно пълна прграма от ефекти с неговия модел.

 Спортната зала, ▼ в която се проведе награждаването и церемонията по закриване на Първенството.

Масата на Българския Тим.

 

Още снимки и клипчета може да видите на: http://condor2012.snimka.bg/other-sports/slovakia2012.700666.28406839

 

      Ръководството на РМК "Кондор" Пещера изказва изключителна благодарност на основните

спонсори, които ни помогнаха да вземем участие на това Първенство, които ще публикуваме

допълнително в нашия сайт на почитно масто. Благодарим и на всички граждани, които и за миг не се

поколебаха и откликнаха на нашия зов макар и със скромни финансови средства или,

кой с каквото може друго, но дадено от сърце, което високо оценяваме. Всичко това малко или много помогна,

за по-доброто ни представане на състезането, и ако не баха двата проблема с финансирането и с моторите,

нещата щяха да стоят много по-добре. Да си пожелаем здраве и успех за напред и подобни проблеми от

родно естество да не се повтарят.

<< НАЗАД